PUTOVÁNÍ PO IZRAELI

V březnu 2018 se vydávám s dcerou na výpravu do pulzující srdce naší civilizace, na křižovatku kultur, do míst, která nesou prastaré příběhy, energie a vzpomínky. Vydáváme se na jógovou výpravu s Šárkou Soudkovou.

Během naší výpravy ochutnáváme speciality výtečné izraelské kuchyně od falafelu a hummusu až po sabich, pijeme kávu s kardamomem či beduínský čaj. Vybíráme z množství sladkého ovoce, šťávy z granátových jablek.

Cestujeme v malé skupince 8 podobně naladěných žen. Jóga nás na naší cestě doprovází každý den v podobě ranní a večerní praxe.

1. - 2. den: Eilat na samotném jihu Izraele. Městečko u Rudého moře vklíněné mezi Egypt a Jordánsko. Neuvěřitelná krajina, kterou má na svědomí syrsko - africká příkopová propadlina. projdeme se po pláži a promenádě. Podmořské akvarium i šnorchlování v přírodní rezervaci Coral Beach vynecháváme a vyrážíme na pouštní horskou túru.

3. den: vyrážíme do 25 km vzdáleného parku Timna, kde se vydáváme na menší túru. Obdivujeme přírodní skalní útvary i rytiny, které zde zůstaly po starověkých Egypťanech. u inforcentra je uměle vytvořené jezírko s palmami, kde se schováváme před sluníčkem. Odpoledne vyrážíme směr kráter Mitzpe Ramon v nadmořské výšce 900 metrů nad moře. Je zde mnohem chladněji než v ostatních částech Izraele. večer stíháme krásný západ slunce a ráno se budíme do neskutečného východu slunce. Za mě top místo v naší jógové výpravě.

4. den: výlet v kráteru Ramon, který je 300 m hluboký, 8 km široký a 40 km dlouhý, tvořený mnohobarevným pískovcem, vulkanickými horninami a fisiliemi. Odpoledne se přesouváme do Jeruzaléma do studentského hostelu, který nám slouží jako základna našich výletů pro další dny. Navečer prozkoumáváme tržiště Mahne Jehuda a pochutnáváme se na výborném sabichu.

5. den: prohlídka města Jeruzalém. Židovská, křesťanská, muslimská a arménská čtvrť starého města, Olivová hora, krásný panoramatický výhled na Jeruzalém z vyhlídkové trasy, Chrámova hora - Skalní dóm - hlavní dominanta Jeruzaléma, Zeď nářků, kde židé oplakávají zničení chrámu, tržiště.

6. den: organizovaný výlet do Betléma. Betlém se nachází jen 8 km od Jeruzaléma, ale na Palestinském území. Náměstí jesliček, Kostel Narození Páně, Mléčná jeskyně. Po návratu do Jeruzaléma se vydáváme do Muzea Holokaustu Yad VaShem, který v nás zanechal velmi silný dojem.

7. den: návštěva Masady, bývalé židovské pevnosti tyčící se nad Mrtvým mořem a pouští, jejíž historie je plná legend - pohodový výstup k pevnosti, dolů lanovkou. Heroldův palác, symbol izraelské svobody a nezávislosti. V poledne krátká zastávka v oáze Ein Gedi a poté sjíždíme k Mrtvému moři, kde se necháváme nadnášet silně mineralizovanou slanou vodou, pomažeme se léčivým bahnem.  Navečer přejíždíme do Tel Avivu, respektive do staré Jaffy.

8. den: prohlídka starobylé Jaffy a pulsujícího moderního Tel Avivu